Het team

Gisette van Schie is eigenaar van Improving Business, adviesbureau voor klantgerichtheid en klanttevredenheid.

Samen met een team van specialisten voert zij bij grote organisaties klantgerichtheids- en verandertrajecten uit. Hiervoor heeft zij een driestappenplan ontwikkeld waarmee zij haar klanten begeleidt bij het creëren van tevreden en trouwe klanten.

Over Gisette

In 2006 richtte Gisette van Schie Improving Business op. Haar doel: verbeteren van de klantgerichtheid bij bedrijven in zowel binnen- als buitenland. Aanvankelijk als trainer klantgerichtheid en klantcommunicatie. Sinds tien jaar vooral als adviseur in klantgerichtheidstrajecten. Eerder werd zij vanwege haar expertise ingehuurd als adviseur klantintegriteit, salesmanager en service center manager.

Scherp afgestelde klant-antenne

Mijn klant-antenne staat altijd ‘aan’. Of ik nu in een restaurantje zit of incheck bij een hotel: mijn ogen en oren registeren hoe ze met mij als klant omgaan. Zijn ze professioneel-afstandelijk? Of verlenen ze goede service met een persoonlijke touch? Vooral van dat laatste word ik blij.

Echt menselijk contact geeft ruimte. Ook voor fouten en imperfecties. Als ik een goed gevoel heb bij zo’n medewerker komt een nare boodschap minder hard aan.

Dat zie ik ook bij de organisaties waar ik over de vloer kom. Een klant en een medewerker die samen ergens om lachen. Soms hoor je het een klant letterlijk zeggen: ‘Ach, ik weet ook wel dat jij er niets aan kunt doen.’ Of een medewerker die van de computer wegdraait en z’n aandacht even helemaal op de klant richt.

Elke organisatie wil tevreden klanten

Elke organisatie weet dat het belangrijk is om klantgericht te zijn. En dat is precies waar ik me al meer dan tien jaar voor inzet. Eerst als trainer klantgerichtheid en klantgerichte communicatie. De laatste jaren merkte ik echter dat ik vooral bezig was met pleisters plakken. Tijdens trainingen viel me op dat sommige medewerkers behoorlijk gefrustreerd waren. Ze vroegen zich af waarom hun manager er niet bij was. Ze zeiden dat de interne communicatie eerst wel eens beter mocht. Ze klaagden dat die ene afdeling gewoon niet meewerkte. En deze medewerkers kraamden geen onzin uit. Het viel me op dat veel organisaties geen idee hadden wat ‘klantgerichtheid’ voor hen betekende. Met als gevolg dat ze ook niet wisten waardoor de klanttevredenheid zo laag was. Laat staan dat ze wisten hoe ze die konden verhogen…

Inmiddels heb ik een stevige visie ontwikkeld op klantgerichtheid, die ik heb vormgegeven in een driesstappenplan voor moeiteloze klantgerichtheid. Daarmee help ik mijn klanten de organisatie te worden waar ze zelf klant bij willen zijn.

Geen voet tussen de deur

Ik kom uit een familie van zakenmensen. Initiatiefrijke, commerciële mensen met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Altijd gericht op concurrentie en verkoop.

Als meisje had ik wel moeite met die competitieve sfeer. Ik nam me voor om het ‘later’ heel anders te doen. Niet zo commercieel. Gewoon iets sociaals. Dus koos ik voor een studie Pedagogiek & onderwijskunde.

Tijdens mijn studie had ik een bijbaan bij een telemarketingbureau. En ik was er niet alleen erg goed in – telefonische verkoop – ik vond het stiekem nog leuk ook. Niet om klanten onder druk te zetten. Maar in de gesprekken die ik voerde merkte ik dat je ook op een andere manier succes kunt hebben. Gewoon door de klant centraal te zetten en je te concentreren op het proces. In dat prettige contact ontstaan de mooiste dingen.

Over haar netwerk

Achter Gisette staat een waardevol team van specialisten dat zij in de afgelopen jaren heeft opgebouwd. Zoals projectmanagers, procesbegeleiders, trainers, coaches, customer experience experts en kennismanagers. Voor elk project selecteert ze zorgvuldig – in samenspraak met de opdrachtgever – welke experts bij de opdracht passen. Gisette blijft altijd het aanspreekpunt.

Dus als je met haar in zee gaat, houd je alles onder één dak en hoef je zelf niet met tien verschillende partijen te schakelen.

Voor wie ik werk

Bel gerust om te sparren over beter klantcontact

06 – 1440 7140